Derfor... virker produktbilleder og skaber salg i din butik

I dag fylder den digitale verden mere end nogensinde før og man er som virksomhed eksponeret visuelt.
Hvis du skal skabe salg i din butik, om den er fysisk eller digital, er produktbilleder der virker, altafgørende. 

Nedenfor har jeg samlet mine bedste råd til, hvordan du skaber de mest kundeorienterede produktbilleder.

4 gode råd om produktfotografering:                                      

1

Hvilket kundesegment og kundearketype henvender din virksomhed sig til?

Hvis en produktfotografering kun udtrykkes som ”lækkert og moderne”, kan du ende med at henvende dig til et helt forkert publikum og skræmme potentielle kunder væk. 

Find derfor den helt rigtige kundetype til din virksomhed og lav dit visuelle materiale ud fra dét. 

Læs mere om kundetyperne her 

2

Hvad er din virksomhedshistorie?       

Det kan gå hurtigt, når der skal udarbejdes visuelt materiale i en virksomhed og måske glemmer man det vigtigste: Historien.
Historier sælger nemlig og kan nemt afspejles i produktbilleder. 

Sørg derfor for, at dit brand og historie afspejles visuelt.

Har du brug for hjælp til at finde din historie? Kontakt mig her 
 

3

Hvad er det helt rigtige miljø for dine produkter?

Man kan hurtigt gå i selvsving over ”lækre” miljøer og hvor fedt det bare vil se ud, med denne her håndtaske på en strand i solnedgangen…
Men vent lige – medmindre håndtasken er lavet af sandkorn, så giver det måske ikke super god mening, at præsentere den i dét miljø. 

Find derfor det helt rigtige miljø til dine produktbilleder.
Det fremhæver historien og vigtigst af alt: Det skaber salg. 

Mangler du inspiration?
Se mit galleri her

4

Hvilket medie passer til dine produkter?

I dag er digital markedsføring virkelig bredt! Husk at få tilpasset din produktpræsentation til det medie du markedsfører dig på.

Video, billede, reels / Tik Tok, LinkedIn Instagram, og jeg skal komme efter dig... 
Der er mange medier at vælge imellem, når du skal ud i verden med dit produkt.

Men værre er, at når du har valgt dine medier, skal dit produkt og visuelle salgsmateriale også passe dertil. 

Har du brug for hjælp?
Kontakt mig her 

Hvordan var det nu lige med de der kundetyper?  

Vidste du, at vi mennesker næsten udelukkende træffer beslutninger ud fra vores følelser?
Derfor er det altafgørende, at have styr på de emotionelle kundetyper og hvordan de spejler sig i dit visuelle salgsmateriale.

Den grønne kundearketype
'Tryghedsnarkomanen'


Loyale, traditionelle, ordentlige og procedureorienterede
er nogle af de ord, der beskriver den grønne type.
De går meget op i det 'lokale' miljø og udskifter helst ikke noget der allerede virker.

I et salgsmateriale er det vigtigt at være gennemskuelig og fokusere på referencer og procedurer.

Det hele skal helst være "som det plejer" for den grønne type og de kan godt lide faste vaner og rutiner.
 

Den blå kundearketype
'Jakkesæts-typen'


Resultatorienterede, ambitiøse, dominerende og analytiske er nogle af de ord, der beskriver den blå type.
De er kendt for at være "pralere", at præstere og nå de mål de har sat.

I et salgsmateriale er den minimalistiske, målrettede stil vigtig og også at vise deres "udbytte", da den blå type altid vil spørge; "what's in it for me"?

Statistikker og tal er også en god idé at fokusere på, når du skal bevise en effekt for den blå type.  

Den røde
kundearketype
'Zapper-typen'


Firstmovere, nysgerrige, passionerede og unikke er nogle af de ord, der beskriver de røde typer.
De vil gerne overraskes med noget de ikke har set før.

I et salgsmateriale er det vigtigt at være nytænkende, kreativ og tænke ud af boksen.

Hvis ikke den røde kundetype bliver stimuleret med noget nyskabende, kan de hurtigt skræmmes væk af "this is so last year" tendensen.


 

Den gule
kundearketype
'Moder Teresa-typen'


Omsorgsfulde, sociale, hjælpere og fællesskabsorienterede er nogle af de ord, der beskriver de gule typer.

I et salgsmateriale er det vigtigt at vise hvem der står bag det produkt de køber og der bliver skabt en "connection" til dem.

De ønsker at gøre en forskel og har det bedst, når deres liv er i balance.

Sårbarhed er også en vigtig faktor at have med i tankerne, når man har med den gule type at gøre.
 

Derfor.. skal du bruge penge på produktfotografering

Det er dumt at lade være. 
Det er dyrt at lade være. 
Du mister salg ved at lade være. 

OG fordi mine priser faktisk er overraskende gode... 

SE MINE PRISER HER

 Hvad siger kunderne egentlig? 

Her kan du læse, hvad nogle af mine tidligere kunder har på hjerte:  

Intet mindre end 5 stjerner.
Professionel, kreativ og stor sans for detaljen. Jeg vil helt klart anbefale dygtige Fie hos Bøgvad Studio. 
Nana,
Ejer 
Tak til Fie for at hjælpe os med at tage professionelle, flotte og salgsorienterede produktbilleder til vores Sociale Medier.  
Ditte,
Indehaver